torsdag 8 november 2007

Mera djur!

De här små krabaterna gjorde mig sällskap en morgon under yogan.Väldigt vad det är skönt att bli kliad. :-D


Lite mera fåglar! Några av dem kanske var med redan i fåggel-inlägget, men papegojorna är i a f nya för bloggen!




Trots att jag går förbi jag-vet-inte-hur-många kor varje dag, så tror jag inte de har figurerat här så ofta. Nu så!

Lika vanliga som korna, är vattenbufflarna. (Nu har jag en känsla av att jag sagt det här förut. Det gör säkert inget.) Och getterna. Dem gillar jag.
Till vänster ser ni en Shivalinga, den absolut vanligaste formen för det gudomliga i Indien. Den vanligaste 'bilden på Gud'.
Det är rätt ofta man ser getter, kor, vattenbufflar eller andra djur äta upp blommor som offrats till gudarna. Tycker det är både lite småroligt och... hur ska jag formulera mig... fint. Ingenting går till spillo, och allt är med i kretsloppet. Tillika som det ju ser lite komiskt ut när en vattenbuffel stoiskt står och äter på ett blomsterhalsband tillägnat det gudomliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar