lördag 17 november 2007

Kid!

Kom hem från Open Hand en eftermiddag. (`Hem' är ju där uppe bakom hörnet; ni känner kanske igen "låd-huset" uppe vid trappens krön? Shantis hem.) De här mötte mig, springande i kapp nerför trappen. Kid:en vann. Det var mitt fel, är jag rädd. Pojken stannade för att posera.
Kidet nedan är från en annan dag. En morgon. Vi kom ut, och den här lilla krabaten låg och solade. Brydde sig inte nämnvärt om oss heller.
Lite längre fram -- trettio meter hemifrån -- stod den här kon och tiggde mat. Hon är en stamgäst där; har sett henne många gånger, just i samma port. Man får ju inte vara dum! Får man mat på ett ställe återkommer man ju!

2 kommentarer:

  1. Gulle kid!
    Kan du inte stoppa med en sådan där sol-lapande liten krabat i väskan när du kommer hem? Heeelt underbar med sina fladdriga öron!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Heh, jo, de är allt bra söta, kiden. :-) Själv tror jag att jag gillar fotsträckningen *åååh vad gôtt i solen* bäst på just den bilden, även om `the floppy ears' är gulliga också.

    Förresten, har sparat alla Cute Overload inlägg, så vi har en hel del att ta igen även på den fronten när jag kommer hem. :-D

    SvaraRadera

Avdelningar