fredag 23 november 2007

Vi mår bra!

Ifall ni inte hört -- ja, även om ni hört; DN hade i skrivande stund några rader om det, BBC hade lite mer -- så har det varit tre bombdåd i den Indiska delstaten Uttar Pradesh, alla i olika städer. En av de städerna var just Varanasi, var vi är.

Vi mår alla bra! Visste inte ens om bombdåden förrän Linda ringde och hörde om allt var väl. Även ambassaden vet att vi mår bra; de hade tydligen ringt och kollat upp med Omji. Gôtt att veta att vi ar omhändertagna. (Av pur nyfikenhet undrar jag, om Finska ambassaden ringt också? Om de vet att jag är här? Om de alls bryr sig, eller om det helt och hållet är svenska statens sak, då det är där jag är skriven? Trots att jag är finsk, inte svensk, medborgare? Ingen aning.)

4 kommentarer:

  1. Hej Skönt att höra att ni alla mår bra! Tror nog vi alla här i Norden tänkte på dej när vi hörde om bombdåd i Varanasi! Tänk vad tiden går, nu har du bara en månad kvar Sen får du kömma hem till kanske vinter o snö I alla fall kallare klimat än vad du har nu! vi hörs o skrivs igen Många hälsningar från kusin i ett snöfattigt Langansböle

    SvaraRadera
  2. Inte ens en månad kvar, längre! Tiden går allt bra snabbt.

    Här har det också blivit lite kallare; så pass snabbt och så pass mycket att jag varit ganska snuvig de senaste dagarna -- men, efter att jag virat en schal kring huvudet enligt modet här (får se om jag får en bild av det upp ngt tag), så har det blivit allt bättre. Meen, är ju ändå ett antal grader kallare där borta... Håller tummarna på att Linda kommer att hämta vinterrock & kängor med till flygfältet, annars blir det kanske lite småkyligt i sandalerna och de tunna bomullskläderna (trots schalarna).. ;-)

    SvaraRadera
  3. I'll be there! Ska ner i källaren och leta fram vinterklädeslådan bara!
    Pöss!

    SvaraRadera
  4. Hälsingar från Kyrkslätt också,
    här är det just nu på 0:an och
    det faller lite blötsnö.
    Linda är redo med vinterkläderna,
    men hur är det med jullådorna?
    Potis-,morots- och kållåda vill vi
    ju alla ha till jul.

    SvaraRadera

Avdelningar