onsdag 3 oktober 2007

Oops

Dragit på att skriva om det här, men kanske det är dags.

Misstag 1: En eller tre dagar in på vistelsen i Banaras köpte jag en äppelpaj. En riktigt smaskigt god äppelpaj. (Här kommer men:et.) Men till pajen hörde ("two scoops of") glass.

Jag vet, jag vet! Det var dumt. Tänkte att det kunde gå bra, i och med att de gör glassen där själva; att den inte skulle hinna bli dålig då. Men efter gôtteriet gick jag h
em. Grejade med ditt och datt. Kände hur jag bara blev mättare och mättare -- ända tills, ja, utbrottet. (Eller utbrotten, egentligen. På en och samma gång. Jag lämnar det åt er att antingen klura ut vad jag menar eller lita på mig då jag säger att Låt hellre bli.) Var riktigt dålig på natten; men sen var det egentligen bara att återhämta sig i två dagar efter det, så var det klart med det.

Misstag 2: För att fira Fatimas födelsedag åkte vi, efter hennes önskan, till hotell Surya (betyder "sol"). (Egentligen är Surya inte the hotell, inte stället vart vi -- efter våra föregångares tradition -- åker; men Clark's hade förstås stängt just den här dagen. Som tur var, var det inte längre än 300 meter till nästa lyx-hotell. :-D)

Varför åka till ett hotell, kanske ni frågar er? Jo, det är ju så, att det är
rätt skönt -- i den 35 gradiga värmen -- att hoppa i en pool. Ganges räknas inte som ihoppnings-vatten. (Inte ännu, åtminstone. *vink vink*) Den sköna känslan minskas inte av att ha ett spa i anslutning till, eller att kunna beställa in en öl till poolkanten. (Eller juice, eller mat, för den delen.)

Till saken, till misstaget, till dumheten. Till brist på solkräm.

Ni ser själva.

Men alla gör vi ju misstag! Frågan är om vi lär oss av dem.

Misstag 1: Har mumsat i mig såväl ost som glass -- utanpå äppelpaj ;-) -- igen. Så nej, där lärde jag mig väl inget. Å andra sidan, har jag inte blivit dålig heller, någon av de senare gångerna. Tänker mig att det var lite så, att det helt enkelt var dags att bli dålig, då. Att magen skulle ha gjort uppror oberoende vad.

Misstag 2: Efter hotell Surya har jag faktiskt använt mig av solkrämen. ...Exakt två gånger: de två därpåföljande dagarna. På huvudet. För att jag rakade det -- huvudet alltså -- vid deras spa.

4 kommentarer:

  1. Jag säger ingenting...

    Linda

    SvaraRadera
  2. heheh..... låter som Linda nog skulle sagt nåt innan du åkte kanske....

    SvaraRadera
  3. Inte bara inför resan, utan lite så där i allmänhet också. :-) Att jag inte är riktigt tillräckligt försiktig gällande sånt här. ...Ja, men jo, visst sa hon ju *också* inför resan. :-D

    SvaraRadera

Avdelningar