söndag 28 oktober 2007

En öl!


Ni minns stället som hade ostar? German Bakery. De har även något de kallar för svenskt knäckebröd (inte prövat ännu), och många olika goda bröd, både salta och söta. När några från gruppen hade varit dit på kaffe, viskade servitören åt dem att "We have beer also." Och levande musik varje kväll.

Vi väntade länge med att gå dit, men pratade om det titt som tätt, att snart så. Och förra veckoslutet bar det av! Det var roligt. Vet faktiskt inte vad det var för öl; en lätt lager på flaska. En sån där öl som ingen ogillar men alla tycker att är okej.

De hade förstås inte lov att sälja öl, så vi var tvungna att gå in från balkongen, så att inga poliser eller dylikt skulle se oss. ---Men ölen serverades ändå i glas! Inte i tekoppar som vi hört att de gör på ett annat ställe i närheten.

Nästan lika trevligt som ölen, var promenaden till och från, längs med Ganges. Halva gruppen åkte rickshaw; andra halvan gick. Få lampor på, vid ghaterna, och knappt någon annan där ute. --Att jämföra med inne i stan, vart det pågick fest för fullt. (Och när jag säger "för fullt", så menar jag det verkligen. Mer om det senare!) Det var lite som att gå i en övergiven stad. Lugnt och avkopplande! (Även om jag inte vet om det skulle vara just "lugnt och avkopplande" att gå i just en övergiven stad på riktigt, meeeeeeen, ni vet vad jag menar hoppas jag.)

(Nej, vin hade de inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar