måndag 8 oktober 2007

Fjäril eller mal?

Under samma promenadtur som jag fann German Bakery tillsammans med Malin, landade något på min krage. Malin skulle prompt ta en bild för den var så fin, "fjärilen", sa hon. Jag blev ju glad, tänkte att det nog är ett gott tecken om en fjäril kommer och sätter sig på kragen.

Men så såg jag bilden. Och det var ju ingen fjäril!, utan snarare en mal eller något liknande -- för att använda ett ord som täcker samtliga liknande, ett kräk. ---Malin insisterar fortfarande på att det är en fjäril, men jagvetintejag. Har svårt att se det.

Vad tycker ni? Fågel eller fisk, fjäril eller mal?

3 kommentarer:

  1. Hej kusin!
    Roligt att se hur du har det där nere. De där restaurangpriserna verkar ju intressanta, tror int vi justerar våra än i alla fall... Kan tyvärr int skicka vin åt dig såhär, men du vet, kanske du hittar hit sen juletiden så ska jag bjuda!
    Hoppas du får ut allt av resan som du vill o. lite till.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Hallå där, kusin!

    Roligt att du "tittat in", och ännu trevligare att du t o m lämnade ett meddelande. :-)

    Kan tänka mig att jag kommer att sakna de här restaurangpriserna när jag kommit hem igen...

    Tack för tanken om vinet. :-D

    SvaraRadera
  3. Enligt någon som tog ställning, "NN har skickat en länk till en blogg:

    krypet är med största sannolikhet en mal"

    SvaraRadera

Avdelningar