tisdag 18 september 2007

Ormtjusare

Första dagen i Delhi; efter första middagen. Vi väntade på att alla skulle bli färdiga, och under tiden tittade vi oss omkring. Stina ville titta lite närmare på ormtjusaren, och jag följde med.

"Sitt här," pekade han. Och så pekade han på ena ormen, "Den är snäll." Så lyfte han på ett lock och plockade upp en orm till, "Den här är också snäll," sa han. Jag nickade åt uttalandet. Han kastade då ormen kring halsen; enligt de andra virade den sig kring halsen två gånger, och började sen dansa lite. 200Rs ville han ha för det. Det fick han inte, men något ändå. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag suttit o kollat på alla foton du lagt upp hittills, otroliga platser du besökt!!! Finns ju mycket att säga om de flesta foton, väntar sååå på att få höra dej berätta sen när du åter är hemma, men men... dehär måste ju kommenteras bums: Va dehär nu nödvändigt då???? -o inte ser du ut att trivas heller riktigt med situationen

    SvaraRadera
  2. Om det här var nödvändigt? Heh, inte alls. Det var inte heller planerat, som jag har för mig att jag försökte beskriva.

    Vi skulle bara gå lite närmare för att titta på ormen, och så insisterade han på att jag skulle sitta bredvid honom -- och så blev det som det blev.

    Nå, nu var ju det upplevt också. ;-)

    SvaraRadera

Avdelningar