tisdag 18 september 2007

Ganga Mahal

Nu ska ni få se lite hur vi bor här!

Först, lite av utsikten.
Jajamen, vi bor verkligen precis vid Ganges strand.

Så här ser taket ut. Hit kan vi gå och sola, om vi så ville. Men ingen har nog ens tänkt tanken ännu; det är snarare flykt från solen som gäller. Vad som syns "inne i fyrkanten" i den nedre bilden, är den andra våningen av huset: vår våning. Mer bilder därifran senare. Man ser även rakt ner till bottenvåningen; även mer om det senare.
Och till sist, två bilder inifrån, från "allrummet." Ingången till allrummet är till vänster på bilden ovan (den med fyrkanten man ser ner i). I direkt anknytning till allrummet -- dörrarna till rummen är i allrummet -- bor tre av oss. Vi andra bor "kring balkongen", så att säga, som även syns på bilden ovan.

3 kommentarer:

  1. Hej Kristian!
    Jag fick det ärofyllda uppgraget att skriva ett par rader...
    Jag har bara ett problem, jag förstår inte riktigt vad din uppgift är där! Vad har du för "uppdrag"?

    I vilket fall som hellst måste det vara en upplevelse allt du får se och göra + att det verkar vara en riktigt fin plats!

    Jag önskar dig lycka o välfärd och hoppas på att allt går bra!

    Mattias Strandberg

    PS. Hälsningar från familj o mommo

    SvaraRadera
  2. Hej Kristian, jag läste idag första dagen dina inlägg. Jag har hållit på och filat på uppsatsen och idag gav jag den åt modda läraren för korrektur läsning. Oj vad mycket du har hunnit uppleva verkar intressant. Taj Mahal är något som jag gärna skulle uppleva men å andra sidan så kan man ju tänka att man får uppleva det via dig. Pappa for just ut på länk i regnvädret men inget väder kan hindra honom. Ta väl hand om dig så hörs vi, kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Mattias, jag kommer att skriva mer om vad jag ska göra här senare! Jag lôver! ;-) Ska bara försöka få med mer om vad jag varit med om först; plus att det inte känts så aktuellt ännu, i o m att `uppdraget' inte riktigt börjat ännu.

    Men för att kort säga något ändå, om vad jag ska göra här, så ska jag skriva en uppsats. Jag är här för att samla information för det. Kommer att intervjua folk, med hjälp av en tolk, o s v. Detta har jag inte kommit igång med ännu. Vi har även föreläsningar vid Indiens största universitet -- faktiskt Asiens största, har vi hört; hur trovärdigt det är har jag ingen aning om --, Benares Hindu University. Första föreläsningen idag, faktiskt!

    Men som sagt, jag kommer att skriva mycket mer om detta senare! Snart, hoppas jag. ;-)

    Tack för att du frågar!

    SvaraRadera

Avdelningar