onsdag 12 september 2007

I made it!

Ni får ursäkta bristen på prickar och ringar på bokstäver. [EDIT: Lagt till prickar och ringar på alla Indien-inlägg vid ett senare tillfälle.] Sitter som bäst på ett internet-café i Delhi, fem minuter ifrån hotellet vi bor på.

Viktigaste först: jag hade min första Indien-vessa-erfarenhet idag. Inte illa. (Obs! Bytte hand jag har förlovningsringen på. ;) )

Eftersom jag sitter här på caféet, så har jag inte tid eller lust att gå in på vad allt jag varit med om hittills. Men låtom oss säga så här: hiskeligt mycket. Kommer att berätta mer, lovar! Och ha bilder med!

Det mesta - tror t o m allt - av vad som nämndes i det tidigare inlägget har avverkats!

Imorgon, sex-tiden (lokal tid, givetvis), hoppar vi på tåget från Delhi till Varanasi. Färden (tågresan alltså; det är fem minuter att gå till stationen) beräknas ta tjugo timmar. Inte illa, det. Vi ska ha vagn med air condition, och sådan vagn att bara resenärer som på förhand har beställt biljetter tillåts ombord. Borde minska risken for stöld något. Har även med typ cykelkedjelås, som jag kan haka fast väskorna till sängen med. Vidare är vi ju sex st -- plus Om-ji --, så det känns rätt tryggt.

Framme i övermorgon alltså -- kanske vi hörs mer redan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar