onsdag 28 januari 2009

Ljusa kvällar

Häromdagen hade jag lust att ta bilder. Frågade mig själv varför det var så länge sedan jag senast varit ute och tagit bilder av Karlstad. (Då frågan slog mig var det dag, och ljust ute.) Jag bestämde mig för att gå ut, då jag kommit hem från jobbet, och ta lite foton.

När jag väl hade slutat, och skulle cykla hem, så slog det mig varför det blivit så lite fotograferat på sista tiden: det är mörkt. Konstant. Inte så där lite skymt-som-gör-fina-bilder, utan bara mörkt. Mörkt-som-gör-helsvarta-bilder. *suck* Så för att lätta upp humöret lite, och för att blicka fram till ljuset och värmen som ska komma, här är en liten bit sommar 2008.

En av de första sandal-dagarna. Ute vid Segersta skärgård, tror jag det var.



Stocken (Orust)


Mollösund (Orust)


Ellös (Orust)


Midsommarblomster! (Av Linda)



EDIT (29.01.2009): Flyttade bilderna från photobucket till tinypic. Verkade som om den förstnämnda hade lite problem med att visa alla bilderna åtminstone igår på kvällen; få se hur tinypic klarar av det... Just nu verkar det i a f fungera. Helst skulle jag ju använda bloggers egna picasaweb, men när den inte klarar av genomskinliga png-bilder, grrr!

3 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder, nu längtar man!

    SvaraRadera
  2. nu ser jag vad du menade med svart bakgrundsruta på fotona, klart bättre när man ser dem hemifrån.... o ville kommentera "segersta skärgård tror jag det var". Det VAR det, o jag var med ;-)
    lustigt hur glimten av ett par bara tår i sandaler får en att minnas helt andra vyer

    SvaraRadera
  3. @melanie: Tack. Och visst gör man! Ni har ju verklig värme att se fram emot också nu. ;-)

    @kerstin: Jamen visst är ju den där svarta kanten irriterande?! Det värsta är ju att de som använder IE (åtm. v6 och äldre; vet ej hur det är med nyare) inte ens vet om att det borde synas utan svart kant! Funderar på att lägga upp ett inlägg bara för att visa hur det ska se ut; hur det ser ut, om man använder typ vilken som helst webbläsare utom just IE.

    Och jo, vet du var med. ;-) Det visste jag; namnet på stället var jag däremot mer osäker på. Tack för att du bekräftade. :-D

    SvaraRadera

Avdelningar