fredag 25 april 2008

God morgon, Sverige. Och samma på finska.

I måndags blev det då av, den tidigare nämnda radiostunden. Har ni sett vilken bild av mig som Huomenta Ruotsi la in på sidan... Prata om gubbe i förtid... Nåväl.

Radiointervjun gick i a f rätt bra, tycker jag. Det låter ju som finska, eller hur! Och stunderna av tystnad är nästan färre än vad de brukar vara i vanligt fall, inte sant?

Döm själv (knappa tjugo minuter långt):



Det var faktiskt rätt roligt. :-D

(PS. Klippet är då bara biten var jag är med. Även musik som var i mitten av mitt gästspel är bortklippt.)

(PPS. Hade från början klippet på divshare, men fungerade inte nu, så la upp det på boomp3 istället.)

(PPPS. BooMP3 verkar i praktiken inte fungera, även om sidan är där. Så nu flyttat till esnips istället. *suck*)

5 kommentarer:

  1. Nog låter det som finska alltid, men jag skulle ju inte veta skillnaden heller iof. Mina finska kunskaper är ju begränsade till några siffror och Mycket snö med ingen ficklampa.

    SvaraRadera
  2. Nåå, var inte blygsam nu. Du kan säkert även paina läppä sisään ja avaa, ei saa peittää samt -- givetvis! moi mukulat. Vi får ju inte heller glömma finlandssvenska godingar, som jag tycker man får ta med på en sån här lista som farkkun (kom de med, då?) och favoriten franskisar.

    Jäklar vad du bloggar förresten. :) Visste inte om den här tredje. (Eller finns det kanske ännu fler?) Såvida jag inte pratar med den andra halvan av Hälsa för livet, men det är väl knappast fallet?

    SvaraRadera
  3. Ojdå, "hälsa för livet" är egentligen min och min kompis "hemliga blogg". Mer ett ställe att skriva meddelanden till varann. Egentligen inget jag ska lämna spår av överallt. Wops!

    SvaraRadera
  4. kunne hvis jeg kun laest finsk!

    SvaraRadera
  5. No mutta sehän oli aivan selvää suomea! Ja mielenkiintoistakin vielä!
    -Maria

    SvaraRadera

Avdelningar