lördag 10 maj 2008

comhem, var är ljudet till körslaget?!!

Jag är lite upprörd. Men för att kunna ge utlopp för det, måste jag bekänna något.

Det är nämligen så, att jag gillar Körslaget. Programmet som kommer på tv4, har pågått i någon månad. Okej. Det var bekännelsen.

Och idag är ingen vanlig dag. Ingen vanlig lördag. Idag är avslutningen av Körslaget! Finalen pågår just nu! Just nu! medan jag skriver detta sjunger körerna om vem som ska vinna.

... Den uppmärksamme undrar nu vad jag gör här på bloggen; han eller hon frågar sig varför jag skriver istället för att låta min öron hellt uppge sig åt finalen.

Svaret leder till upprördheten.


TV4 är utan ljud! Och bara den kanalen. Kan ni tro det! Det måste ju vara en bojkott eller konspiration från comhems sida (via vem vi får vår tv-bild). Undrar om det är bara vi, eller om det inte är någon som hör. Bara Värmland som är döv på fyrans öra? Bara vårt hus? Hur som haver: vi är utan. Och vad är ett musikprogram utan ljud?

Det här är ju för roligt... En timme in i finalen, och fortfarande inget ljud.

Jag zappar till en annan kanal, och hör högt och tydligt om kvinnor i Indien, om orättvisor, bröllop och allt vad det är; jag zappar tillbaka till fyran, och jag ser en intervju med Cans -- var betoning läggs på ser. För hör gör jag inte. Det är stumfilm på gång. Vad är det som händer! Vem är det som bestulit mig på min lördagskväll?!

Det är illa när det låter mer om ett program som går ut på sharader än ett Körslag. Det är riktigt illa.



Det finns även andra saker som upprört på tv idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar