torsdag 3 april 2008

Gah!

Jaha. Så var Hotspottandet avverkat. Det var ju verkligen inte min juttu. Gå där igenom trånga gångar med folk på alla sidor; tävlingar hit och dit, pröva din balans och ät ett äppel och delta i lotteriet och gissa hur mycket och --- !!! Rena skärselden. Vara pigg och glad och intresserad och, sälja sig själv? Gah!

Visst, där fanns några kommuner, men så gott som alla hänvisade till nätet. Maila rektorerna. Så det ska jag väl ta och göra.

Det här hotspottandet är säkert bra för dem som är eftersökta på arbetsmarknaden. Att de kan se vad som finns där ute, jämföra och kräva; undersöka och välja. Med tanke på hur marknaden ser ut, känner jag inte samma möjligheter. Minst sagt. Det är ju snarare ett frenetiskt sökande efter ett jobb -- vilket jobb som helst!! Nästan så att jag känner mig tvungen att tillägga att helst ett lärarjobb.

Å andra sidan, får man väl se det som en bra sak, att de hänvisade till nätet. Tror jag gör mig bättre i skrift än på sådana där tillställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar