måndag 14 april 2008

Alsters herrgård söker brudpar

Tja... Jag ringade in artikeln i NWT åt Linda på morgonen, men hon trodde visst att jag skämtade. Hmh.
Alsters herrgård efterlyser brudpar

KARLSTAD: ”Man börjar bli desperat”

I 30 år har midsommarfirandet på Alsters herrgård krönts av ett bröllop. Men nu kan traditionen brytas.
Inom några veckor spikas programmet – och ett bröllopspar lyser med sin frånvaro. (NWT 11.4.2008)


Det hade väl varit något? Jag kan se rubriken framför mig: "Fröken ifrån Fryken hittar brudgum ifrån Finska Finnskogen. `I Värmland för att stanna,' säger bruden på trappen till Alsters Herrgård."

Midsommarbröllop är väl alltid en (midsommarnatts)dröm? Och herrgårdsbröllop, ja, det är väl kanske inte fel det heller. ---Om ni håller med, så får ni vara med och försöka påverka den blyga bride-to-be om saken. ;-) (Även om man ju nog får erkänna, att det är rätt långt ifrån (de inte så långt gångna) planerna på ett litet bröllop... Men, ja, det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Eller?)

2 kommentarer:

  1. Ta chansen och slå på stort! Och bjud in alla ni känner, alltså mig ;) till en hejdundrandes fest!

    SvaraRadera
  2. Tänkte jag också. :) Meeen... kanske lika bra att det inte blev; nu är det i alla fall för sent.

    SvaraRadera

Avdelningar