tisdag 1 april 2008

Månadskort

Så där ännu på tal om resor. Har sex dagar kvar i Arvika. Sex dagar kvar att pendla. Men allihop är i april! Ny månad; nytt månadskort.

Var in till stationen och frågade vad som skulle löna sig bäst -- och om det var enkelbiljetter, tänkte jag höra ifall man kunde köpa dem alla på förhand eller något sånt, så skulle jag slippa krångla på morgnarna och kunna fokusera mig på att somna, snabbare. ;-) Hör och häpna: jämfört med enkelbiljetter så sparar jag in 200kr då jag köper ett månadskort -- för sex dagars tur-och-retur resas!

Det skulle ha kostat dryga 1100kr för enkelbiljetter, och 850kr för hela månaden. Man kan ju tycka olika saker om det här. Jag väljer att återge expeditens vinkel: "Tänk vad billigt det är med månadskort." Skulle det ännu finnas studerande-rabatt vore jag riktigt glad. Inte för att jag skulle få använda dylik (rabatt) länge till -- heh heh! -- men i a f. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar