onsdag 2 april 2008

TYST med dig

Dessa mac:ar är ju rätt nätta och söta, så man skulle tycka de var rätt tysta också. Icke så! Varje gång man startar dem låter de som en GONG! ... Ja, eller som någonting relativt högljutt i alla fall. Och jag blir TOKIG av det. ... Märkte jag nu igen, p g a att jag gjorde en om-installation av hela alltihop i datorn; håller som bäst på att lägga in allt tillbaka igen.

Hade med macbooken till skolan; satte mig i mitt lilla hörn. Plockar upp datorn och startar den diskret -- trodde jag. GONG-NG-NG-ng-ng, låter det. Jag hör hur tystnaden sänker sig över lärarrummet en stund, som ett tyst eko efter explosionen.

Tänk att en så liten och fin sak ska låta så fult.

Jag hade tidigare tystat ner det där ljudet, men nu är det alltså tillbaka igen, på grund av om-installationen. Eller snarare: var det tillbaka igen. Muahahahah.

Tusen, tusen tack till Arcana Research för deras StartupSound.prefPane. Med det kan man dämpa mac:ens startljud, eller helt och hållet tysta det. Så att man kan bära med sin bärbara, och starta den utan att behöva skämmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar