måndag 22 december 2008

Vecka 19

Redan i över en vecka ska lillingen kunnat göra miner och grimaser. Ska den bli något som sin far, så lär han/hon redan börjat öva minspelet! Just nu händer det dessutom mycket i hjärnan; de små grå växer fram och liknande. Lillingen är känslig för ljus, och kan reagera på buffar och ljud.

Har inte känt något buffande tillbaka ännu dock, men det kommer väl. :-D Snart ska vi få se honom/henne igen också! Hoppeligen kommer vi att ha en bild med hem då också. Trots att magen växer i betryggande takt, så känns det ju alltid ännu bättre ju fler bekräftelser man får på att allt är som det ska vara.

Just nu kan den väga omkring 260-280g och sträcka sig 18cm från huvud till stjärt. (... Undrar du också om det är någon skillnad alls mellan den här bilden och förra? Det gjorde jag med. Det är nog det, men minimalt. Nåväl.)

Bara knappt två veckor till halvvägs nu!

Linda har haft lite känningar av ditt och datt; jobbat lite mindre med massage. Men i stort sett mår hon bra! ---Och fortfarande inga noijor! Varken för eller emot något. Vilket jag kan tycka är lite tråkigt. ;-)

Källor: Vårdguiden v18, v19 (varifrån bilden var); Growingpeople.

4 kommentarer:

  1. Nja, nojornas vara eller icke vara... KAN mina härliga attacker av ilska ha med graviditeten att göra - eller är det bara så jag är och har alltid varit? Har de blivit fler? Eller rentav färre? Vad säger du som lever med mig!?

    Linda

    SvaraRadera
  2. "Vilket jag kan tycka är lite tråkigt. ;-)" Be careful with what you wish for ;) Kul att ni mår bra! Kram på er båda och GOD JUL

    SvaraRadera
  3. @Fatima Jo... Jag kände det när jag skrev också, att borde nog ta i trä eller något... ;)

    God Jul till er också! Vi måste styra ihop något Indienträffaktigt i januari!! Vet du redan när ungefärinen som du åker från Karlstad?

    @Linda Attacker av ilska? Nu har jag ingen aning om vad du menar, älskling!

    SvaraRadera
  4. nämen Kristian....... ibland har du de mest befängda tankar i ditt huvud.... "vilket jag kan tycka är lite tråkigt".... ska va en KARL att säga nåt så dumt.... håhå...va i all världen menar du??? Du ska va väldans glad åt att Linda mår bra, o "inga noijor"... höh, visst har man hört talas om folk som käkar murbruk från gamla kakelugnar osv, är det sånt du väntat på?

    SvaraRadera

Avdelningar