tisdag 10 juni 2008

Arbetssök

Examen förra veckan. Igår var jag till arbetsförmedlingen för inskrivning. Så officiellt arbetssökande fr o m igår. Även om jag givetvis sökt jobb redan en längre tid.

Inga napp än så länge. Inte ens en arbetsintervju. Men det kommer väl.

Jag väljer att se det som så, att jag ändå har ofantligt många fler jobb att söka nu, än om jag valt bara-filosofi banan. De kanske inte är så många --- har väl sett kanske en tre stycken tjänster med just kombinationen religion-filosofi --- men de är ack så många fler. Jag har fortfarande aldrig sett en tjänst, hurudan de vara månde, för `filosofer'. Som sagt. Jag väljer att se det som så. Jag har gjort ett gott karriärsval. (Ifall det var de två vägar jag väljer mellan.)

Förutom de tre ovan nämnda religion-filosofi så har det då blivit olika procenter av antingen religion eller filosofi. Såg en 7 procents tjänst vid Gränsälvsgymnasiet i Övertorneå. Linda tyckte det var lite långt att pendla dit för lite väl lite. Får man väl hålla med om. 1.224km är inte att leka med. Så den sökte jag inte. I Värmland har det funnits en (1) tjänst att söka; den var på 20 procent. Idag fick jag höra att de har 169 sökande.

Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar