torsdag 12 juni 2008

Sommar i P1

Nu är det klart vilka som ska bli årets sommarpratare! (SvD, SR) Roligt!

Sommar i P1 torde vara den första poddradio-sändningen jag aktivt lyssnade på. Perfekt för långa springturer tidiga sommarmorgnar -- till exempel. (Givetvis sänds det i radio också! Men då måste man ju pricka in tiden också...)

Vad jag ser fram emot i sommar är bl a:
Det roliga med Sommar i P1 är dock att eftersom varje person får så mycket tid, så är de allra flesta avsnitt intressanta. Det finns så gott som alltid mycket som intresserar, vilket ämne det vara månde som är pratarens expertis. Faktiskt, brukar överraskningarna överträffa förväntningarna. De jag inte hade en aning om vilka de var, de som pratade om ett ämne jag egentligen inte brydde mig så mycket om. Då de får tillräckligt med tid för att visa varför de gillar det, ja då får jag ju tillräckligt med tid för att förstå det. För att själv bli intresserad. Få se vem det blir i år; vem som får mig att skratta högt i skogen kring Rud, eller vem som ger tårar i ögonen vid Skårebron.

Den 21 juni alltså. Då börjar Sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar