fredag 28 mars 2008

Three Philosophers

Var till Systembolaget idag. Ville köpa en öl -- men tyvärr har Karlstads Systembolag uppenbarligen slutat ta in min favoritöl: Jämtlands President (art. nr. 1373). Så jag var tvungen att söka lite.

Nu blev det inte följande som jag till slut valde. Den säljs bara i 0.75 liters flaskor, och en sådan har det hiskeliga priset 76 kronor! För en, om än en stor, flaska öl! Men orsaken varför jag ändå funderade en stund på saken, är väl nog ändå namnet. Three Philosophers (art. nr. 11502).

Medan jag googlade till bryggeriet, och lite annorstädes, för att hitta bilderna nedan, så stötte jag även på några recensioner av ölen. De lovvordade den rätt mycket, så jag tror nog att jag måste passa på här någon dag! Den är antagligen tillfälligt i lager, så får nog inte bli alltför långt in i framtiden heller. ;-)






... Undrar om titeln på ölen har något att göra med tavlan? Målad 1502 av Giorgione. Heter nämligen också just "Three Philosophers."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar