tisdag 8 januari 2008

Banaras Hindu University

Här är en video jag tänkt lägga upp åt er, men som inte riktigt hunnits med.

Det är en snutt från Banaras Hindu University, filmad från en ricksha.

Ni ser vad grönt det är! Ungefär så där såg det ut på hela universitets-området. Inte svårt att förstå varför det huvudsakligen var dit jag sprang för att springa, eller hur? (I början tog jag ricksha dit; sprang; sedan ricksha tillbaka. Kanske första månaden eller så. Efter det sprang jag dit, runt, och tillbaka. Betydligt roligare. Och så skrämde jag inte upp någon stackars ricksha wallah heller. Det var en som blev helt förskräckt, när jag kom, andfådd och svettig. Han undrade nog vad som var fel.)

Byggnaderna ni ser är institutioner på området.

Musiken ni hör är första minuten ur Dard-E-Disco ur filmen Om Shanti Om, en av storfilmerna i Indien för tillfället. Och just den här sången är en av hit-sångerna från filmen. Med andra ord hörde vi den många gånger under tiden där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar