tisdag 30 september 2008

Silicea mag-tarm gel

För att ännu fortsätta på preparat-spåret från föregående inlägg, och lite närma mig marathon ämnet (om vilket det som sagt kommer mer senare).

Bägge föregående marathon har jag som sagt haft problem med magen. Och nu tipsade en expedit på Hälsokosten om Silicea mag-tarm gel, då jag var dit och frågade om de kunde ha något som skulle hjälpa. Villig att prova, så började ta det på fredag.

Fredag och lördag tog jag lite mer än vanlig dagsdos, men inte ens hälften så mycket som "akut besvär" -dosering. Och så ännu på söndag morgon innan. Smakar som lite sandblandat vatten. (Inte fullt så hemskt som det där låter; och man blir van. Blanda det i vatten med kolsyra så märks kiseln, e.g. "sanden", inte så mycket heller.)

Inga problem med magen alls!

Visst är det ju möjligt att det var den tidiga starten (morgon kl 9), eller att jag åt mycket lite innan som påverkade, också. Men tror faktiskt att kiselgelen åtminstone bidrog till magens välmående. Tyckte mig känna skillnad redan på lördag.

Faktisk påverkan eller placebo? Spelar ingen som helst roll! Det var ett marathon utan magproblem i fokus som var målet, och det uppnåddes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar