tisdag 4 augusti 2009

Sommarspring

I maj blev det inte mycket sprunget. Fast det hade ni väl räknat ut redan. Då var jag ute i blott fyra och en halv timme sammanlagt, spritt över knappa 60km. Redan i juni blev det dock mer: drygt åtta timmar och lite över 100km. Men juli har varit en riktigt rolig springmånad, på många sätt och vis.



Mitt stora glädjeämne känner ni redan till: [1], [2]. Ellen har varit med ut och springa. Många gånger! Minns faktiskt inte ens exakt längre hur många gånger det blivit, men omkring fem. Sist så långt som 15km.

Vidare har det blivit hyfsat många kilometer: 125km på 10h45min.

Under de senaste tre veckorna har jag jobbat på daghem i Fagerås (mer om detta senare, har jag planerat; hoppas det blir av), och några gånger har jag sprungit hem. Varit en trevlig omväxling med avseende på rutt; ett trevligt sätt att gå av jobbet; en ny utmaning att jogga med packning.

Fagerås --- Kil

Dessutom har månaden också innehållit årets långsammaste, och kanske tyngsta springtur. Detta på en vandringsled vid Tyrstugan, tillsammans med Johan. Det var blött, såväl på marken som i luften; det var sumpigt, först på backen men snart i skorna; det var upp; det var ner. Puh.





Grafer är, som vanligt, gjorda med Polaring.

2 kommentarer:

  1. Hej ! Härligt o hitta nya löparbloggare :) vore skoj o höra vad du har för tider på marathon .Lycka till på lopp o träning !
    mvh Anders i kristinehamn

    SvaraRadera
  2. Hej där! Hade roligt (och intressant) då vi kikade på din blogg, med grafer m m. :) Mina marathon-tider är ingenting nära dina; senast (Berlin 2008) hade jag 4:15. Innan det var det Helsingfors, ca 4:17 2007 och 3:56 el dyl 2006. (De sista två ur minnet, så kan kasta litet hitåt eller ditåt.) Härnäst är siktet inställt på Åland marathon, i slutet på oktober!

    SvaraRadera

Avdelningar