tisdag 25 augusti 2009

Hej igen, KAU!

Det har inte direkt varit lätt att hitta ett jobb här i Värmland, som gymnasielärare i religion och filosofi. Ska jag vara helt ärlig, har det -- föga förvånande, förvisso, men ändå! -- faktiskt varit rätt svårt.

Så för att öka chanserna att hitta ytterligare meningsfulla vardagar, kommer hösten huvudsakligen gå i studiers tecken. Dels kommer jag läsa religion D; dels specialpedagogik. Det förstnämnda som heltidsstudier på campus; det senarenämnda som distansstudier på halvfart.

Alternativet hade väl varit att läsa till ytterligare ett ämne, men jag känner att det skulle ta allt för lång tid. Kunde ju tänka mig svenska, historia, engelska, något sånt. Men det räcker ju inte ens med ett år, för att läsa in gymnasielärarbehörighet till något av dem. Så jag försöker nu att göra mig mer attraktiv för arbetsmarknaden med dels fördjupad kunskap; dels med en förbättrad specialpedagogisk kompetens. ---Även om jag inte skulle komma att jobba rent inom sistnämnda område, så tror jag ändå kompetensen som sådan kommer vara mig till gagn var än i skolvärlden som jag kommer att hitta min plats.

Jag säger ändå att hösten kommer huvudsakligen att gå i studiers tecken, för under hela tiden söker jag givetvis vikariat och mer beständiga jobb i Värmland. (Så får ni nys om något... --.O )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar