söndag 28 november 2010

Då det faktiskt skrevs här

Minns ni förr i tiden? När jag inte bara la upp en massa bilder. Utan t o m skrev emellanåt. :P

Hade en liten relapse i september, påtvingat av putthet inför H&M:s skillnader vad gäller flick- och pojkkläder. Det där inlägget "Fin flicka sitter still"?

Det kom på tals på Twitter.

Till att börja med för att @annarosv nämnde H&M:s könsfördelade barnavdelning(ar). Sen bloggade @hannahannahanna om mitt inlägg.


Köpte julklappar till bebis på HMs pojkavdelning. Varför finns det ens en pojk- respektive flickavdelning? (@hannahannahanna @KorvLarsson)Fri Nov 26 15:28:06 via web


@annarosv Och på vissa skillnader blir man mer putt än andra... http://j.mp/cb1pAm (@hannahannahanna @KorvLarsson)Fri Nov 26 17:00:36 via Twittelator


@krissen @annarosv @korvlarsson så himla sorgligt. Var tvungen att bloggat.Fri Nov 26 22:44:38 via TweetDeck


Efter det här fick min blogg hicka. På ett bra sätt. Trafiken inte bara fördubblades eller ökade trefaldigt. Nene. Minst fyra gånger fler läsare än vanligt hamnade på sidan.


De svängde inte på klacken heller, direkt då de såg vart de hamnat. Besökarna stannade och läste. Flera minuter, stannade många.

Så här såg statistiken ut för just den inläggssidan, mellan dagarna 27 oktober och 27 november:

Under hela tidigare november månad var det en (1) som tappat bort sig till den sidan. (Intressant nog stannade den personen, som läste "Fin flicka..." den andra november, hela nio minuter på sidan. Därav den udda toppen vad gäller "tid på sidan".) Alltså: från 27 oktober till 25 november? 1 besökare. Mellan 26 och 27 november? 164.

Spännande, hur det kan bli. När det inte bara är bilder som läggs upp här. :o)





Ifall ni missade länken ovan, till @hannahannahannas inlägg på hennes blogg Närduinteorkar Ringaenvän, så hittar du alltså den här.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hur ser du hur många minuter någon har stannat? Intressant... (I mitt fall ökade besökarna på min blogg markant när jag satte in mönster [som pdf - tack].

    Ditt inlägg om H&M resulterade ju dessutom i post från Finland.... ;)

    SvaraRadera
  3. Hur ser du statistik på din sida? Minns inte om jag kikat på det med dig något. Om du inte gör det med Google Analytics, så vet jag inte om du kan se "tid (spenderat) på sidan". Om du däremot använder GA, så borde du hitta tid på sidan rätt lätt, dels direkt på förstasidan; dels under innehåll och, ja, på en hel drös med andra ställen.

    SvaraRadera

Avdelningar