fredag 12 november 2010

Ultraintervaller

Kom på att jag inte skrivit något om Sunne Marathon (a.k.a. Sunne Löparfest) från i våras; har inte heller hunnit tota ihop om Dublin Marathon. Kanske kommer jag även klämma in något om Tjurruset. Och ska definitivt skriva något om Twöparsällskapet Löpviljan. Men det är inte därför jag skriver nu.

Nu tänkte jag berätta vad jag kommer att göra imorgon. Springa Ultraintervaller.

Aldrig gjort något sånt tidigare, men det känns både roligt och spännande --- nu så här inför, åtminstone. Känslan kan vara en annan på söndagmorgon.

Starten går 6 på morgonen. Då ska 10km springas. Sen kör vi igen tre timmar senare, alltså klockan nio. Ytterligare 10km. Och så klockan 12. 10km. Och så fortsätter vi ända tills vi sprungit 8 x 10km. Sista intervallen påbörjas således 3 på natten.
Observera att jag skrivit "vi". Detta inte för att jag kommer att ha något löparsällskap (*hmph*), utan för att vi kommer att vara flera som springer detta "lopp", runtomkring i åtminstone Sverige. Närmare bestämt 51st i skrivande stund.

Man springer var man vill, och lägger upp GPS-bevis på turen vid jogg.se (en sida jag f ö inte varit medlem i tidigare, men registrerade mig för att "officiellt" kunna delta i det här loppet).

Du hittar mer information på jogg.se:s ultraintervallsida samt tävlingssidan för denna.

2 kommentarer:

  1. Jag följer er på Twitter, men hashtaggen verkar inte slagit igenom. Kanske är inte alla löpare så socialt Twitteranpassade som jag trodde;-)

    SvaraRadera
  2. Nä, det verkar bara vara jag och @42kilometer som använder hashtaggen... Skrev just ett inlägg om #ui8x10k på jogg.se, ifall det finns Twitteranpassade löpare som är med, men inte känt till hashtaggen... :)

    SvaraRadera

Avdelningar