måndag 15 november 2010

Så... hur gick det?

Ultraintervallerna alltså. Jovars. Gick väl okej.

Kan ju inte säga att 60km på en dag är dåligt, direkt. Tvärtom. Även om jag avbröt tävlingen och nöjde mig med det. Sista jag sprang var med start kl 21.00. Då hade tröttheten redan börja sätta sig i benen, och det tog så länge som 59 minuter -- till skillnad från de första tre, som sinsemellan bara skiljde sig några sekunder; alla lite drygt 49 minuter.
06.0010km49:14
09.0020km49:17
12.0030km49:23
15.0040km50:11
18.0050km52:19
21.0060km59:00
12.00 och 15.00 sprangs i Kil; de andra i Karlstadområdet. Samtliga på asfalt --- tyvärr. Det hade snöat i veckan, men töade nu. Regnade, till och med. Så där var jag annars kunnat springa på mjukt underlag, var det nu för snöigt, för isigt, eller för blött. Hade nog varit bra med lite mjukt underlag där emellan någonstans...

Var lite olika orsaker bakom avbrottet. Dels besvärade magen; dels började knäna gnälla; dels var jag tvungen jobba rätt mycket nästa dag; dels kändes det faktiskt lite olustigt att fara ut de tiderna, efter att ha sprungit förbi x antal fulla redan på 50-60km intervallen, samt en utryckt polisbil alldeles nära inpå. Kort sagt: var nöjd med 60kmm, längdrekord för en dag även för mig; kände att de resterande 20km inte var värt det. [...] Känslan satt i följande dag: det var rätt beslut.

Fick ju dessutom ut ett bidraget till temat karaktär för Fotosöndag av stölleprovet! :)

Karaktärens upplösning
(Klicka på den för att se en större variant.)


Så här i efterskott ser jag tillbaka på det som en rätt rolig grej; något jag gärna skulle upprepa. Tror dock familjen håller med om att det inte bör vara i den allra närmaste framtiden. Puss på er! Och tack för att jag fick göra detta!

Ni ser twitterkvitter från dagen nedan (klicka på bilden för att se den i läsbar storlek).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar