söndag 3 maj 2009

Aprilspring

Jo, jag vet. Det är inte länge sedan jag lade upp ett sånt där tråkigt springstatistikinlägg. Trots det, är det dags för ett nytt. Jag är nämligen hyfsat nöjd över april.

Dels blev det rätt mycket sprunget.
Senast jag sprang så mycket under en månad var i juli 2007!


Dels gick det i medeltal lite snabbare
än vad det gjort tidigare under 2009.


Därutöver fick jag in två långturer; 21,5km som jag berättade om senast, men också en rätt jämnt 25km!

Var faktiskt en rätt trevlig runda. Först runt Örsholmen, längs med vattnet; sen till Alster via skogsvägen; upp till universitetet; tillbaka in mot stan via Kroppkärrssjön; nästan fram till Borgmästarbron, och så hem, via Sundsta tjärn.


Som ni ser på puls och hastighet, så sprang jag rätt lugnt och långsamt. Lägre tempo än förra långturen -- men, å andra sidan, blev det ju också längre.


Här har ni hela april. Tittar ni noga, ser ni att årets snabbaste tur hittills faktiskt kom i april också. Tempot var 4:20 min/km, men så var det en mycket kort tur också, bara 4,7 km. Därför räknar jag liksom inte med den riktigt. Ska vara minst sju km för att vara på riktigt. ;-)

Senast jag var ute, var långturen 28 april. Har hållit upp nu i fyra(!) hela dagar. (Vårvader m m.) Vilket förstås innebär att det kliar mer än lite nu. Funderar på att ladda ner en högtempolåt från Podrunner och försöka få in en riktigt snabbt länk idag.




Springstatistiken som vanligt levererad via Polaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar