onsdag 4 februari 2009

Januari-spring

Tycker hösten har gått lite segt, springmässigt. Inte fått avverkat alls lika många kilometer som jag brukar --- men nu under januari har det tagit fart igen, tycker jag. Framför allt för att jag varit ute på morgon-turer igen! Allt som allt var jag ute 14 gånger, och av de gångerna var jag ute före halv sju hela fyra gånger. (En av dem var ju då den där, eh, Utlåst i reflexväst -gången...) Det känns lite bra. Piggare hela dagen efter att ha börjat dagen så.

Summa summarum blev det alltså 14 turer vilket blev ca 113 km. I medeltal drygt 8 km; kortaste omkring 5 km och längsta knappa 17 km. Medelhastigheten var 4,96 min/km; snabbaste 4,44 och långsammaste 5,33.

Flera intervaller --- senast såväl i lördagskväll som i söndagsmorse. Var lite sliten efter det, kan jag lugnt intyga. När man drar på för fullt så, så påfrestar det muskler som jag inte visste fanns också. Vilket väl är såväl en trevlig som otrevlig överraskning, lite beroende på hur man ser på saken.

Blir februari en lika bra springmånad, så är jag nöjd! :-) Hittills har det blivit två turer, varav vilka en var på en morgon. Idagmorse, för att vara exakt.

Däremot har jag yogat lite mindre de senaste två veckorna, något jag tänkt ta tag i nu. Känner skillnad rätt snabbt, betydligt stelar redan. Inte bara utav utebliven yoga förstås, utan det i kombination med mer spring i benen...


Sträcka och tid


Hastighet, medeltal (min/km == lägre är snabbare)

5 kommentarer:

  1. ja det var det verkligen:-) någonting som man verkligen gör alldeles för sällan också. det blir liksom aldrig av...men ack så skönt och avkopplande:) billigt var det i örebro också, 170 kr inträde tror jag för en heldag:)

    SvaraRadera
  2. ja det är ju inte som selma spa direkt, hehe. men för det billiga priset så är det helt ok:) I priset får man då tillgång till relax avdelningen och även resten av badhuset också:) rekommenderar att åka tidigt på morgonen/förmiddagen då det inte är lika mycket folk, man får lite mer relax känsla när det är tystare:) man får bada hur mycket man vill, och sola ingår också i priset. Basta såklart men tyvärr är det herrar och damer för sig, vilket är lite tråkigt när man åker med sin sambo. Men det är ju skönt ändå. God lunch fann det också att beställa, en del att välja på och kaffe. Men det ingår ju inte i priset dock...Man kan även boka massage! det var skönt att bara sitta där också i morgonrock och läsa massa tidningar;)

    det vore ju en perfekt present! och säkerligen väldigt uppskattat!

    SvaraRadera
  3. yes, det kommer en 2a. Men jag vet inte riktigt när...

    SvaraRadera
  4. Blev inspirerad av ditt löparinlägg. Måste köpa skor som är lämpar sig mer för asfalt. Jag har köpt nya löparbyxor som måste invigas. Troligtvis imorgon. Antar att den korta rundan på 5km avverkades med mig? :) Ha en fin helg!

    /Johan (gitarristen med galen löparblick)

    SvaraRadera
  5. Där var nog fler än en 5km. D v s både med och utan dig. ;-) Hade gärna sprungit en tur själv, men tyvärr min tur att bli sjuk nu. :-/ Dock tänkt försöka dra iväg till vernissagen på Naturum imorgon; får se hur det blir med det... Ha en bra helg, ni också!

    SvaraRadera

Avdelningar