onsdag 4 februari 2009

Januari-spring

Tycker hösten har gått lite segt, springmässigt. Inte fått avverkat alls lika många kilometer som jag brukar --- men nu under januari har det tagit fart igen, tycker jag. Framför allt för att jag varit ute på morgon-turer igen! Allt som allt var jag ute 14 gånger, och av de gångerna var jag ute före halv sju hela fyra gånger. (En av dem var ju då den där, eh, Utlåst i reflexväst -gången...) Det känns lite bra. Piggare hela dagen efter att ha börjat dagen så.

Summa summarum blev det alltså 14 turer vilket blev ca 113 km. I medeltal drygt 8 km; kortaste omkring 5 km och längsta knappa 17 km. Medelhastigheten var 4,96 min/km; snabbaste 4,44 och långsammaste 5,33.

Flera intervaller --- senast såväl i lördagskväll som i söndagsmorse. Var lite sliten efter det, kan jag lugnt intyga. När man drar på för fullt så, så påfrestar det muskler som jag inte visste fanns också. Vilket väl är såväl en trevlig som otrevlig överraskning, lite beroende på hur man ser på saken.

Blir februari en lika bra springmånad, så är jag nöjd! :-) Hittills har det blivit två turer, varav vilka en var på en morgon. Idagmorse, för att vara exakt.

Däremot har jag yogat lite mindre de senaste två veckorna, något jag tänkt ta tag i nu. Känner skillnad rätt snabbt, betydligt stelar redan. Inte bara utav utebliven yoga förstås, utan det i kombination med mer spring i benen...


Sträcka och tid


Hastighet, medeltal (min/km == lägre är snabbare)