torsdag 6 november 2008

Just nu.

Lite så där kort och gott om vad som händer just nu.
  • Gruvligt irriterad på bilister som inte planerar sin körning tillräckligt väl för att kunna blinka när de svänger! Vet du inte om att du ska svänga, kör rakt! Vet du om det, blinka! Svårare än så är det inte.

    Och jo, man ska blinka även om det bara är cyklister i närheten! Spelar ju liksom viss roll även för mig om det är en bil i min körriktning eller inte. *ilsket mutter*
  • Images of Kabir, alltså C-uppsatsen i religion och tillika examensuppsats från lärarutbildningen, är godkänd som sådan! Muahahahh! Var orolig för att det skulle bli många ändringar --- vilket skulle ha krävt att jag satt mig in i ämnet igen samt grävt fram alla böcker. Något som inte hade varit helt lätt, i o m att det nu är snart tre månader sedan jag senast sett på det. Men det behöver jag alltså inte. Nu bara att skicka kopior av den lite hit och dit, till tryckeriet och internetet och vart alla ställen det nu är.

    ... Jodå! Den kommer allt att komma hit till bloggen också! Snart så.
  • Jobbar fortfarande på call centret. Ibland känns det okej; ibland mindre så. Fortsättningsvis jätteskönt att ha något, givetvis. Men nog vore det ju trevligt att ha någon nytta av de där åren av filosofi, religion och pedagogik också. Efter långa veckor av bara språklärartjänster bland anslagna, lediga jobb så har det nu på rätt kort tid även dykt upp lite för någon med mina tjänster. Exempelvis ett halvtidsvikariat i religion och filosofi i Blackeberg. Nu var just den här tjänsten inte en jag kommer att söka -- känns lite långt att pendla för halvtid och vikariat, men det värmer hjärtat bara att se att det finns jobb för någon med just min ämneskombination!

    För tillfället har jag bara hand om finska samtal på jobbet, och måste säga att det är rätt roligt att prata så mycket finska igen. Alldeles särskilt roligt är det med finlandssvenskarna som ringer! Härligt att kunna tala så där som det är meningen att det ska pratas! ;)
  • Obama. Whoo.
  • Idag femte tillfället av finska kursen på medborgarskolan. Det går bra. Tror jag. :) Jag har roligt, och tror de trivs också. Frågan är bara hur mycket som de lär sig. Hmm... Snart halvvägs; det är tolv tillfällen allt som allt. Tror vi ska ha en lite pratstund om detta, med utvärdering och tavara, nästa gång.
  • Förkyld. Igen. GAH! Inte alls länge sedan jag var snuvig senast. Siktar på en lördag i soffan med hyrfilmer! Eller något sånt. Idag kan jag inte vara sjuk ännu, dels p g a jobbet; dels p g a finska kursen. Imorgon kan jag inte heller vara sjuk, dels p g a jobbet, fortfarande; dels p g a att J & M kommer över på middag. Inte heller på söndag passar det (se nedan). Lördag däremot... Då kan jag tänka mig ha lite lätt feber. x-D Men måste vara frisk till nästa vecka! För nu har jag inte sprungit på *räknar efter* tre dagar, så det måste bli dags igen senast i början på nästa vecka om jag ska fortsätta vara vid mina sinnens fulla bruk.

    För att ännu fortsätta på temat. Ifall någon av er förträngt näshörningen NasoKlar så var det dags att det kom på tal igen. Har nämligen använt det istället för nässpray fortsättningsvis. Och vi kan ju säga som så här, att alltid fungerar det ena ju inte riktigt lika bra som det andra. Om näsan är helt jämnt så tät att det inte finns någon cirkulation därigenom överhuvudtaget, ja då är det ju lite svårt för vattnet att komma in och ut också. Kort sagt: är det totalstopp så är det. Och då hjälper inte detta. Direkt när man väl kan andas lite igenom bägge näsborrar, ja då funkar detta ju igen --- och hjälper!
  • I söndag blir det i a f Mårbacka julmarknad. Och julgröt i Östra Ämtervik.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan säga som så, att smörgåstårtan var jäkligt god, men det var också det enda. Ingen var intresserad av det jag tog upp, hahaha! Men det var inte så oväntat heller, så jag åt lite mer smörgåstårta istället och höll käften när dom började snacka blommor och blomjord istället.

    tapeterna ja, det kommer bli najs! och tydligen så ska vi få det av svärisarna i julklapp, ännu bättre liksom! men vi har inte valt ut några än, får åka till stuvbutiken och kika tror jag. Men dom har börjat riva lite här inne och Johan ska väl fortsätta med det och spackla och massa sånt. Så jag ska sparka honom i baken så han drar igång med det snart hihi:-) Men golv blir det bara i sovrummet, det andra är helt ok:)

    Vad sägs om lite julfika framöver sen? Glögg, lussebullar, vin och pepparkakor och godis? :) Det måste man ha!

    SvaraRadera
  2. Även om det är det enda så är ju jäkligt god smörgåstårta jäkligt god. Tur de hade det ändå! :D

    Att välja tapeter är inte det lättaste --- tyckte vi åtminstone. Ser ju lätt så annorlunda ut också när man väl har dem på plats, jämfört med hur man tror det ska bli då man ser dem "på rulle".

    Julfika framöver, absolut!

    SvaraRadera

Avdelningar