måndag 17 december 2007

Tavara. Och tavara. Och ännu mer tavara.

Som sagt, varje gram och kubikcentimeter i resväskan spelar roll. Varför då? För att jag har just precis mycket att ta med mig hem. Statyer, tavlor i olika former, planscher, böcker och åter böcker, kläder, böcker, tyger, tyger, tyger -- sängöverkast, bordsdukar i olika format, schalar och jag-vet-inte-vad-allt.

Några dagar sedan postade jag hem 14kg. I går (eller var det förrgår? Någon dag sedan i a f) postade jag hem 20kg böcker. Resväskan tömd på onödigheter och inte-vill-jag-egentligen,-när-jag-tänker-efter,-ha-det-här:heter. Ganska nära 20kg. Just nu. Men det är två och en halv dag Banaras kvar. :-S Risken finns att det kommer till några kilon ännu... Som tur var hade jag satt undan mycket lite till handbagaget när jag vägde resväskan, så jag vågar hoppas på att jag klarar mig under gränserna rätt så bra (resväska <=20kg; handbagage <=10kg). I varje fall ska det inte bli mycket övervikt! :-D

(Just nu är jag för övrigt uppe i lite under 2.200 foton... :-S )

Familj i Finland, förlåt! Jag hade hoppats kunna posta hem julklappar till Finland, särskilt som jag -- för första gången -- kommer att fira jul borta hemifrån. Jul i Sverige... Känns lite konstigt, faktiskt. Men det ska bli intressant att se vad allt detta med Kalle Anka, och-vad-det-allt-är som kommer på tv:n på julafton, handlar om. Tillbaka till saken: jag hade hoppats kunna vara närvarande med åtminstone lite klappar från Indien. Men så blir det inte. Det hade varit så pass få kilon, ändå, att per-kilo priset hade varit mycket dyrare än att sätta ihop allt till ett paket, som alltså postas till Sverige. Men det ligger där och väntar! Jag hoppas ni kommer efter dem. ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Kusin! Ja så går din vistelse i Indien mot sitt slut! Kan förstå att du har problem med packande, 20 kg e ej så mycket saker! Nå hoppas du får ihop ekvationen. Kul ditt inlägg om "onödiga" saker. Kan bli så fel fast man tänkt såååå noga! Jag o mitt gäng här hemma önskar dej en trevlig hemresa Jag tackar för härlig o lärorik beskrivning av din tid i Indien. Till sist vill jag tacka för kortet o önska dej o Linda en rigtigt God Jul O ett Gott Nytt År 2008! kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni följt mig! :-D Lite klurigt att ni säkert vetat mer om vad jag hållit på med nu, när jag varit långt borta, än då jag varit i Sverige -- eller Helsingfors för den delen.

    God jul & Gott Nytt År på er med!
    *-<:-D

    SvaraRadera

Avdelningar