onsdag 13 augusti 2008

Kabir, redo för opponering.

Sent igårkväll skickade jag ut Kabir för opponering!

Vad som händer med Kabir härnäst är som följer.
  • Jag hoppas min opponent skulle ha tid att gå igenom den fram tills helgen nästa vecka, då jag och Linda kommer hem från Irland. Mycket begärt, jag vet, men man måste ju få drömma. ;-)
  • Hon kommer att ha kommentarer och förslag på förändringar. Detta tar jag i beaktande, och petar i uppsatsen med det i åtanke.
  • Klar med det, skickar jag in den till Marc, som läser och, även han, kommer med kommentarer och förslag på förändringar --- som jag åter igen ska göra.
  • Därefter, förutsatt att jag gör de ändringar han kräver, kommer den att godkännas, kursen att registreras.
  • Då kan jag att kunna ansöka om lärarpappren, och stå bland mina f d klasskamrater vid examinationstillfället den 19 september.

... Precis. Den 19 september. Jag är m a o ute i grevens tid. (Förutsatt att greven är sen, alltså.) Jag kan inte annat än hålla tummarna för att opponenten ska ha tid; att Marc ska läsa snabbt; att ingendera av dem ska ha mycket att kommentera; att kursregistreringen samt ansökningen om lärarexamen ska behandlas i ett mycket väl oljat maskineri.

Har ju hållit på med Kabir en god tid nu, det vet ni ju blott alltför väl. I o m jobbet på kundtjänsten så har det blivit ganska många sena kvällar nu under slutspurten. Vidare har jag själv inte läst igenom den pärm till pärm en enda gång --- så jag förväntar mig att uppsatsen är rätt fragmenterad. Helhetsbilden är, åtminstone för stunden, rätt luddig. Ka

Kommer själv att skriva ut den idag, för att titta igenom den. Läsa alla åttiofyra sidor och börja göra ändringar själv.

Lägger inte upp den här nu, med tanke på alla ändringar som kommer att göras. Och med tanke på längden, så är det inte någon av er kommer att läsa den fler än en gång. Då ser jag hellre att ni --- om ni har lust --- läser den slutgiltiga, några gånger om-reviderade, versionen. Som alltså förväntas dyka upp här om ganska jämnt en månad.

Men jag nästan, jag är nästan, nästan klar med honom nu. Helt sant. Jag menar det.

2 kommentarer:

  1. 84 sidor. Jag blir svettig bara jag tänker på det. Själv kommer jag hamna under 20 sidor. Det är allt jag begär. Men så tror jag också att du har en starkare "Ska det göras så ska det göras ordentligt" moral än vad jag har. Jag är mer, "Ge mig ett G så är jag nöjd". Hoppas det går som smort så att du a.k.a greven hinner i tid!

    SvaraRadera
  2. Tack. :-) Alla hopp och hållna tummar uppskattas --- och, antagligen, behövs. Det är ju inte direkt som om Stinalainen inte hade något bättre att göra med sin tid just nu. Och vi vet ju båda hur få järn i elden Marc brukar ha. Menmen, det ska nog gå bra.

    Det kommer ditt skrivas också att göra! Gå bra alltså. Bara du får tummen ur och börjar. ;-)

    SvaraRadera

Avdelningar