måndag 28 juli 2008

Dags att gå till en djurpark?

"Vanligtvis besöker man djurparker under tre skeden av sitt liv; som
barn, med sina barn, och med sina barnbarn. Mellan de perioderna kan
det gå närmare femton år. Det händer saker i djurparkerna under den
tiden. Djurparker är i ständig förändring." (Jonas Wahlström i
Sommar i P1, parafraserad)

Det kan nog ligga något i det.

Börjar väl kanske bli en tio år sedan senast nu -- kanske man skulle
göra en fuling. Göra ett besök nu, före den schemalagda. Kunde nog
vara roligt!

2 kommentarer:

  1. Mm, om normen var att det går en femton år eller så mellan zooperioderna, och jag senast var iväg för tio år sedan, då är det -- efter Jonas teori -- fem år till min följande 'schemalagda' tur till en djurpark. Det förutsätter ju då förstås att jag har ett barn att gå med också. Och det hoppas jag ju verkligen att jag har.

    SvaraRadera

Avdelningar