tisdag 23 juni 2009

Karlstad Stadslopp 2009

Trodde jag sprungit två stadslopp i Karlstad sedan tidigare, men upptäckte att det här faktiskt var det fjärde. Där ser man.
  • 2009 --- 43:58, placering: 339.
  • 2008 --- 43:17, placering: 198.
  • 2007 --- 44:03, placering: 295.
  • 2006 --- 42:28, placering: 237.
Med tanke på att jag sprungit väldigt lite under en-två månader innan loppet --- först p g a vårvaderna, som irriterade väldigt länge[1]; sen tack vare Ellen ---, så känner jag mig ändå hyfsat nöjd. Upplevde mig inte riktigt laddad för loppet varken fysiskt eller psykiskt.

Men nu, nu känner jag mig sugen på att springa! På att träna upp hastighet. Och har hittat lite intressanta artiklar om just det på nätet den senaste tiden. Så mer om det inom kort!




[] Kanske blev benen lite överbelastade i april också...

4 kommentarer:

  1. Det är bra Kristian att någon håller på koll! Jag har nog blandat ihop det med Hammarö sydspets, kan det stämma? Sen kan jag även tala om att Johan var alldeles för bakfull och jag var för trött efter natten jobb, så det blev bara Örsholmen istället, haha ;)

    Fika i herrhagsparken låter alldeles utmärkt! Katterna kommer dock inte hem förrens i morgon och Johan ska repa med sitt band idag...Men någon em under helgen kanske? Johan har ledig helg, men själv jobbar jag, så jag söver väl fram till en 1-2 iaf.

    SvaraRadera
  2. Föressten så är det inte jag som tagit bilden, leila får ta åt sig den äran, eller hennes fotograf kanske? ;) Man kanske måste ange bildkälla föressten, jag har noll koll!

    SvaraRadera
  3. Nu är det nog dags att jag införskaffar en sån där gps klocka till karln här hemma, han bara ljuger ju om hur långt det är överallt! :-)

    Det borde räknas som helg redan imorgon, det stämmer. Johan jobbar i natt och sover väl en stund, sen har vi tvättstuga på em. Men en fika mellan maskinerna skulle sitta finfint! vid 15-16 tiden, kan det passa herrskapet? Jag tar med en påse hembakta bullar! Ska bara dubbelkolla med karln när han vaknar, så han inte har smidigt några planer på egen hand;)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag språkat med mannen och det är fritt fram för fika! Antingen blir det bullar eller cupcakes som jag bakade idag:-) Vilken tid passer er?

    SvaraRadera

Avdelningar