söndag 8 mars 2009

Jag då; jag sen; jag nu.

Var nyligen tvungen att förnya pass och id kort. (Nej, inte för att jag gift mig och bytt namn, utan helt enkelt för att de gick ut. Ifall någon av er funderade.) Nödvändigheten att ta nya passfoton inspirerade lite botanisering. Tack vare det, samt med hjälp av en mamma utrustad med skanner, kan jag erbjuda följande bildorama för er.

Här har ni mig. Då, sen, och två veckor sedan. Men framför allt 'då'.


1986


1987: 'Bulldoggen'


1988


1989


1990: Håll ögonen *öppna*


1991: Varifrån kom posen?


1992: Vattenkammat


1993: Nej, det *är* inget fel på bilden.


1994: Vattenkammat igen


1995: Kan det bli mer fjortis?


1996: Magic the Gathering FTW ;-P


1997: Börjar känna igen mig


1998: Serendipityårens höjdpunkt


1998: Det var väl inne med page?


1999


2002: Det är ju jag!


2004: Rövare #1


2006


2009: Rövare #2

5 kommentarer:

  1. Skoj! Av de tidigare korten tyktes tycktes 1990 mig mest bekant av någon anledning. Något i blicken, kanske. Undra hur mycket man förändras genom åren... :-)
    Patience med jobbsituationen och
    Kramar åt er båda/alla!
    Från Maria & Minna

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Jag diggar speciellt frillar från -93. Snacka om volym! DU var också väldigt prydligt klädd som liten, men en kraga som sticker fram på varje kort. Roligt inlägg!

    SvaraRadera
  3. @m&m : '90 mest bekant?! Måste ha varit stirrig väldigt ofta. ;)

    @fatima : '93... En klassiker. Hade faktiskt plattat ner det något inför fotograferingen då jag tyckte det var lite väl over the top. Men det är det ju fortfarande. Tycker också leendet där är lite... jag vet inte.

    Funderade på att censurera bilderna lite --- inte ta med alla --- men tänkte sen att äh, jag kan bjuda på det. :)

    SvaraRadera
  4. Page var inne mellan -92 fram till tidigt -95. Då grungen var som störst. Men det är klart ni finnar har alltid legat steget efter resten av världen, hahahahahaha!! Nej, förlåt, jag är bara uttråkad :)

    Mvh LöparJohan

    SvaraRadera
  5. @Johan: (i) Varför banka huvudet i väggen på första bästa som kommer emot, själv, när man kan ha andra att göra det åt en så man vet hur bulorna kommer att se ut? (ii) Du kan inte hävda annat än att 1993 var före sin tid. Så pass mycket så, att jag faktiskt tror att dess tid inte ens ännu kommit eller varit. 2015 kanske?

    SvaraRadera

Avdelningar