söndag 1 april 2012

Bra träningsvecka.

Äntligen kommit igång så där ordentligt med träningen igen, efter diverse vinteråkommor. Ja, och så är både snö och (nästan all) sand borta, så det går såväl att springa med barnvagn som att cykla med "räserfräsern". Så det har jag gjort.

Lör 24/310,5km barnvagnslöpning i 4:36min/km
Sön 25/325km cykling i 30,82km/h; Kil => Karlstad
Mån 26/3(inget)
Tis 27/310km intervaller (8x900 med 300m vila emellan); medeltempo 4:25min/km
Ons 27/322km cykling till jobbet i 30,01km/h
Ons 27/322,72km cykling från jobbet i 33,52km/h
Tor 28/315,67km barnvagnslöpning -- dagislämning -- i 4:52min/km
Fre 29/37,65km morgonlänk med sega ben i 4:49min/km

Det har framför allt gällt att hitta de där vardagsstunderna när det går att klämma in träning också. Som att cykla till jobbet (Kil).

Hör och häpna: sammantaget gick just det snabbare med cykel än med buss. Alltså om man räknar in att ta sig till och från buss o s v. Väckarklockan och ringa samma tid (5:00), då jag börjar 7. Med cykel var jag på plats 6:15. Gott om tid att duscha, äta morgonmål, och dricka kaffe sittandes i massagestolen. Hem (Kil => Karlstad) är det nerför stora delar av rutten, så den gick på 40 minuter, dörr till dörr!

I torsdags var det springande dagislämning. Lillebror sovande i vagnen; storasyster springandes bredvid. När hon inte ville springa så vilade hon en stund på ståbrädan -- någon minut senare var hon sugen att springa igen; så det gjorde hon. Och så vidare. Ellen väl lämnad, sprang jag och Elis ytterligare 15,67km Gubbholmen runt, runt (runt, runt.....).

Under gårdagens morgonrunda var benen faktiskt något sega.

Idag har jag inte tränat något särskilt.
---Imorgon är en annan femma. Bra vecka, hur som.

5 kommentarer:

  1. ang kommentaren till barnvagnslöpningen med Ellen springande bredvid, så kan man undra: så seg som du var med att röra dej, inte som 3-åring visserligen, men lite senare, o hur du nu susar på, hur månne Ellens motionsvanor bli? springa maraton vid 15?

    SvaraRadera
  2. Mm, eller så slår det bakut, sen. :)

    SvaraRadera
  3. mm, som med dej och bilreparationer, dom tog slut när du var about 3-4 år o har vad jag vet aldrig återkommit, vi ska hoppas det inte blir så med Ellens spring

    SvaraRadera
  4. åtta st niohundringar - wow! :-) härlig träningsvecka ser det ut som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Sofia: Mycket!

      Den här veckan varit helt okej också --- i förrgår slängde vi in en halvmara på morgonkvisten med Elis. Efter att vi sprungit till dagis med Ellen på ståbrädan.

      (21,4km i 4:45min/km.) Lambergstjärn runt, runt, runt... runt med barnvagn. :P

      Radera

Avdelningar