söndag 16 oktober 2011

En höstig pensel

Veckans tema för Fotosöndag är färg. Hade först inte tänkt lämna in något alls, men så fick jag en idé jag ville försöka förverkliga.

Kan inte säga att jag är helt nöjd, men hyfsat blev det väl ändå.

På den första, nedan, tillika det egentliga bidraget, är jag lite fundersam ifall skuggan av penseln och handen borde varit något starkare. För att tanken riktigt skulle komma fram. Kanhända hade också lövet kunnat placeras lite bättre, för att få bättre harmoni i bilden.

The Autumnal Paintbrush (2)

Det är något i bonusbilden jag tycker gör den mer intressant än den ovan, men orsaken varför den ändå fick degraderas till bara en extra bild, var att det inte framkommer lika tydligt här att det är en pensel. Och då faller liksom poängen lite. Men som sagt, den tycker jag annars är rätt bra.

The Autumnal Paintbrush (1)

(Klicka på en bild för större @ flickr.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar