måndag 14 februari 2011

Twöparsällskapet Löpviljan

Ni som någon gång kastat ett getöga på kolumnen till höger vet ju att jag Twittrar (@krissen). Om ni har något hum överhuvudtaget om mig, så vet ni också att jag stundom beger mig ut på springturer.

Som nämndes i det förra inlägget är nästa utmaning Stockholm Marathon. Där kommer bägge aktiviteter att kombineras, löpning och kvittring. I november startades nämligen ett inofficiellt litet twitter-löplag! Ett gäng twittrare med siktet inställt på Stockholm Marathon. Twöparsällskapet Löpviljan.

Texten nedan är saxat från vad jag skrivit på Twöparsällskapets "varför är jag med i ett twitterlag"-sida:


Normalsituationen är att jag springer ensam. Men det är skönt att stundom glädjas med någon över ett pers på hemmarundan eller nyfunnet spritt i benen. Att stundom förbanna vädergudar och diverse andra orsaker som för tillfället kan agera taggar i den ros som annars kallas löpning. Där kommer twöparna in i bilden. De twittrande löparna. Kort sagt: de är alltid där. 

Eftersom jag inte är med i en annan förening el. dyl., så kändes det roligt med ett rent twöparlag.Twöparsällskapet Löpviljan. 

För mer om ämnet twittrande löpare, läs gärna @stefangelfgren:s blogginlägg Löpning och twittergemenskap!
Twittrar du? Springer men utan förening? Ska du också springa Stockholm Marathon? Jamen häng på oss då! Twitterstöd och -pepp och så ses vi i Stockholm den 28 maj!

7 kommentarer:

  1. 28:e maj! Nämen va coolt! Jag och mamma ska springa naisten (tupla-)kuntovitonen då, samma datum! :D Vi är väl MINST lika duktiga va; inte räknas det väl i kilometer? ;) Men kul att du o pappa springer på samma gång som jag o mamma! :D :D

    SvaraRadera
  2. Faktiskt har vi varit i den situationen tidigare! Helsingfors marathon brukade ju gå ungefär samtidigt som Kanontian!

    SvaraRadera
  3. Inte har vi ju ändå varit i samma situation samtidigt då; inte har ju du OCH pappa OCH mamma OCH JAG sprungit samtidigt då ändå. Jag har ju inte sprungit kanontian! :P
    Men okej... Ja trodde d va unikt... :p

    SvaraRadera
  4. Visst har du väl varit med, fast det måste varit tidigare då.

    SvaraRadera
  5. Roligt är det ju hursomhelst! Lycka till åt oss allihopa! :-D

    SvaraRadera
  6. EN gång har jag varit med; och då "fuskade" jag. Och det var, skulle jag säga, tiden innan du också länkade.... (1996)

    Jepp - skoj! Men som mamma sa; hoppas vi klarar oss på kortare tid än ni! :p

    SvaraRadera

Avdelningar