lördag 5 mars 2016

Varmt, i flera avseenden

Det börjar bli varmare nu. 30 grader innan klockan 10 på morgonen. Men varmare ska det bli, innan jag lämnar staden för denna gång, i maj.

Dock inte den värmen jag satte mig ner för att skriva om.

Ett filmklipp publicerat av Kristian Niemi (@krissen)


Jag går uppför gatan i klippet varje dag, och även om bemötandet jag får blivit vardag (efter nu ganska exakt en månad här) så värmer det fortfarande lika mycket nu som vid första dagen. Jag går inte många meter utan att hälsa till höger eller vänster; det är vänner och bekanta; rickshawallahs, butiksägare, matförsäljare, grönsakshandlare, cafépersonal, chaiwallahs; det är ansikten från åtta år tillbaka; det är nya bekantskaper.

Say Cheese!

नमसते ! कैसे है? मैं ठीक हु! (Hej! Hur står det till? Allt bra med mig!)

Det är nog en av de främsta skälen varför det alltid är ett nöje att återvända till Varanasi!


Mixed traffic (1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Avdelningar